vecka 11



Kroppen:

Den trötthet som många känner är ett

tecken på att man ska ta det lugnt.
Vissa kan känna sig svimfärdiga om de

tvingas stå upp en längre tid,
till exempel på bussen.

Det beror på att blodtrycket är lägre.

Fostret:

Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare,
de har redan öppnats och kan slutas vid beröring.
Händerna kan också stängas vid beröring.
Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett

färdiga och ska bara växa i storlek.
Ännu kan du inte känna att fostret rör sig,

men vid ett ultraljud kan man se rörelser.

Egna anteckningar:

Även fast jag bara har varit gravid i 11 veckor
så känns det mycket väl att det är en liten
bebis i magen. Mår lite illa när jag är hungrig,
blöder näsblod ofta och kissar mer än vanligt.
Är fortfarande ganska trött på dagarna,
men nu tror jag att det beror på att min
sömn blivit väldigt rubbad,vaknar flera gånger
under natten och har svårt för att somna.
Jag längtar till min inskrivning på mcv.
synd bara att jag fick den så sent,
det är en hel månad kvar..

ni ska få en bild sen också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0